Romantika

Smoothie

Smoothie je moja srdcovka už niekoľko rokov. Práve toto je dôvod, prečo som si od Fitlavia zobrala jeden recenzný výtlačok knihy „107+3 extra neodolateľných smoothie receptov“. Nie som si úplne istá, či môžem túto knihu nazývať pojmom „kuchárka“, keďže sa smoothies nevarí, ale dohodnime sa, že ju budem takto nazývať.

Na začiatok môjho odporučenia musím pochváliť, že vydavateľ pochopil jednu základnú vec – toto je kuchárka, bude sa často nachádzať v kuchyni a preto použil kvalitný lesklý (a teda aj odolný) papier. Podľa mňa je to pri kuchárke veľmi dôležitý detail.😄
Ďalej ti chcem povedať, že keď si túto kuchárku zaobstaráš, tak v nej nájdeš aj dosť teórie. Na prvých 24 stranách si prečítaš a naučíš sa, čo to vlastne smoothie je, ako si vybrať mixér, rôzne tipy na prípravu smoothie, ako môžeš nahradiť chýbajúce suroviny aj ako zdravo dosladiť smoothie. Myslím, že by pri tejto knihe mali spozornieť aj diabetici. Niekoľko strán je venovaných práve im.

Hlavnú časť knihy obsahujú recepty na smoothie. Kapitoly sú rozdelené podľa účelu smoothie.😄 Čo to znamená? Nuž, ak máš problém s imunitou, stresom, únavou, trávením, vysokým cukrom či vysokým krvným tlakom – tak si jednoducho nalistuješ kapitolu podľa toho, čo ťa trápi a budeš si pripravovať smoothies, ktoré sú v tej tvojej kapitole uvedené. Samozrejme nájdeš aj kapitoly určené na zlepšenie pleti, na zlepšenie kĺbov a kostí, na regeneráciu po tréningu, s množstvom antioxidantov, na dobrý spánok či špeciálne recepty pre ženy.

Na konci knihy nájdeš aj autorov, ktorý stoja za vznikom tejto knihy spolu s ich kontaktnými údajmi na web či sociálnu sieť.

 

Veľké plus tejto knihy je, že recepty sú uvádzané na prípravu 1 porcie, čo je pre mňa veľmi praktické. Ak chcem pripraviť viac porcií smoothries, tak ingrediencie znásobím, ale vo väčšine prípadov si ho pripravujem len pre seba, takže ušetrím dosť veľa rátania a delenia.😄 Ďalej pri každom recepte nájdeš, čo bude tvoja porcia smoothie obsahovať – koľko energie príjmeš, bielkoviny, tuky, sacharidy a vláknina.
Túto kuchárku (oproti iným kuchárkam z kategórie prípravy smoothie) obohacujú aj informácie pri jednotlivých kategóriách. Napríklad pri receptoch určených na riešenie vysokého krvného tlaku sa dozvieš, aké živiny sú potrebné na znižovanie krvného tlaku alebo pri kapitole s receptami bohatými na antioxidanty sa dozvieš, čo sú to tie antioxidanty a v akých potraviných sa nachádzajú. Mne osobne sa tieto informácie „naviac“ veľmi pácia a oslovilo ma to hneď po otvorení tejto kuchárky.
 
Pre koho je táto kniha?
Rozhodne pre milovníka ovocia, zeleniny aj konkrétne pre nadšenca smoothies, pretože v tejto knihe nájde originálne recepty. Ak máš nejaký zdravotný problém (ktorý snáď riešiš aj s lekárom), tak zdravá strava ti poslúži, ako podpora k zlepšeniu tvojho stavu – ja smoothie považujem za zdravú stravu, pretože dobré smoothie ti dodá potrebné vitamíny, minerály a aj výživu.
Moje hodnotenie 5/5
5/5

Kuchárku hodnotím veľmi kladne hlavne pre využívanie dostupných ingrediencií. Pre mňa je táto kniha veľkou inšpiráciou a myslím, že bude aj pre mnohých ďalších. Ver mi, že kuchárok zameraných na smoothie mi prešlo rukami mnoho a z každej som si vybrala tak 5 receptov. Z tejto kuchárky som si za tých niekoľko mesiacov pripravila približne polovicu a chystám sa aj na ďalšie. Ak ťa kniha zaujala, tak klikni na nasledujúci link. Tu si ju môžeš kúpiť.👇

Ak ťa zaujíma, čím žijem a čo čítam, sleduj ma na mojich sociálnych sieťach 👇

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *