Knihy,  Kuchárky, Rastliny, Bylinky

Necukrím, chudnem

Áno, neznášam tento názov tejto knihy, ale čo už. Dostala som jeden recenzný výtlačok od Fitlavia. Ja viem, že „Necukrím, chudnem“ je fitness kuchárka, ale naozaj ma ten názov štve.😁 Úprimne, ak by som videla túto knihu v kníhkupectve, tak názov by ma odradil do nej čo i len nazrieť. A určite nie som jediná, ale späť k tomu, čo v tejto knihe nájdeš, ak si ju kúpiš.


Aj napriek názvu mi učarovala svojím obsahom. Ja som známa tým, že milujem smoothies, polievky a zdravšie alternatívy koláčov či klasických jedál – a zo všetkého je v nej naozaj dosť, ale táto kniha nie je len o receptoch.

Začnem teda od začiatku. Kniha je rozdelená na 2 časti. Tá prvá časť je zameraná na 5 týždňový plán, vďaka ktorému by si sa mal/a naučiť žiť bez cukru. Doslova sa máš počas 5 týždňov zbaviť závislosti na (čom inom ako) cukre.😄

Bez akejkoľvek uštipačnosti musím povedať, že tento program je rozpísaný naozaj dobre a zrozumiteľne. Prečítaš si o tom, čo je cukor a aj to, ako škodí tvojmu organizmu. Počas týchto týždňov ide všetko pekne postupne. Ja musím povedať, že som to skúsila podľa inštrukcií, ktoré sa v knihe nachádzajú a dá sa to všetko zvládnuť úplne v pohode. Nemala som pocit, že mi chýba energia alebo doslova ten cukor.

Druhá časť knihy je praktická. Nachádzajú sa v nej recepty na nápoje, sladké dobroty, polievky, prípravu bezmäsitých jedál, rýb a ďalších druhov mäsa. Dobrá správa je, že podľa tejto knihy si môžeš zostaviť tvoj osobný jedálniček a bude naozaj pestrý. Používané ingrediencie sú naozaj dostupné. Ku každému receptu máš uvedené, čo porcia obsahuje (energia, bielkoviny, sacharidy, tuky aj vlákniha), na koľko porcií je daný recept a aj koľko ti jeho príprava zaberie času.

Pridaná hodnota každého receptu je aj v tom, že väčšina receptov obsahuje informácie o použitej ingrediencii z receptu a jej priaznivých účinkoch na organizmus. Pre mňa boli niektoré informácie úplne nové, ako napríklad: „Škorica podporuje imunitný systém, má silné antiseptické a antibiotické účinky. Už 3 gramy škorice denne pomáhajú regulovať hladinu cukru v krvi.“

 

Pre koho je táto kniha/kuchárka?

Osobne si myslím, že mnoho ľudí potrebuje zmenu životného štýlu. Niekto si to uvedomuje a niekto nie. Každopádne túto knihu odporúčam každému, kto má zdravotné problémy ako curovka, nadváha, vysoký krvný tlak atď. alebo by sa im chcel v budúcnosti vyhnúť. Sedavý spôsob života, málo pohybu a nie úplne ideálna strava neprospievajú nikomu a zmena životného štýlu (a aj jedálnička) je nevyhnutná pre udržanie, čo najlepšieho zdravia. Toto je jedna z kníh, ktoré ti možno otvoria oči, mnohé ťa naučia a pomôžu ti v príprave zdrvých jedál, ktoré ti budú chutiť. Ver mi, väčšinu z nich som si pripravila a naozaj mi chutili.😄

Moje hodnotenie 4/5
4/5

Táto kniha má mnoho plusov, ktoré som už vyššie vymenovala, ale mohla obsahovať trochu viac receptov. Mať jednu kompaktnú zdravú kuchárku by bolo veľmi príjemné. A ten názov odradí mnoho kupujúcich, čo je veľká škoda.

Knihu kúpiš v dobrých kníhkupectvách alebo priamo na stránkach Fitlavia.

Ak ťa zaujíma, čím žijem a čo čítam, sleduj ma na mojich sociálnych sieťach 👇

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.